Yeni Adres

Yeni Sitemiz www.gezginimgezgin.com Adresine Taşındık.

Birazdan Güncel Sitemize Yönlendirileceksiniz.

3.02.2016

Myanmar Sokak Lezzetleri



Tarihi, coğrafyası, politikası, insanı gibi yemek kültürü de o ülkeye özgüdür. Myanmar'ın damak tatlarını da sokakta veya restoranlarda çektiğim resimler ile tanıtmak istiyorum.
Bangkok'a ilk gidişimde yemek yenecek yerler konusunda son derece tutucu davranmış, sokakta pişen herhangi bir yemeği denememiştim. Bu gezide artık Uzak doğu mutfağını daha iyi tanımak istedim. Ayrıca bu bölgede sokakta yemek kültürü var ise onu da denemeliyim diye düşündüm. Aslında yemek secen bir yapım olmasına rağmen yurt dışına çıkınca gezgin ruhum ortaya çıkıyor ve ülkenin her türlü yemeğini meyvesini tadıyorum. Ülkede yetişen ürünler geleneksel tatlar denenmelidir diye düşünüyorum.

Sanki hiç pişmemiş gibi bir hamurun içerisine sebze doldurulmuş. Biz okul kantininden aldık ancak sokakta birçok tezgahta rasladık.

 
    Vapur iskelesinin önünde yengeç satılıyordu. Satın alınıp evde pişirilecek mi, yoksa yenmeye hazırmı fikrim yok.


Yangon'un yakınında Dalla'da mahalle arasında Myanmar'lı kadın yere oturmuş, yemek hazırlıyor.


   Tavuğun her bölgesi tezgahta yer alıyor. Ayakları nasıl yediklerini görmek isterdim.


 
   Beylerin uzmanlık alanı hamur işleri.

 
Bayanın etleri tezgahta yer alıyor.



 
   Genç kadın yemek değil, özel bir yaprağa tütün niyetine kullanılan bir bitkiyi sarıyor.


Yangon çevresini dolanan trenin içerisinde soyulmuş dilimlenmiş yemeğe hazır ananas. Sokakta ilk satın aldığımız yiyecek oldu.


Myanmar'da pek sokakta yemek yemedik. Noodle çeşitleri ile ünlü bir lokantada iki kez yemek yedik. Menü ve tabaklarımızın resmi.



   Otobüs garajında meyve tezgahı

  ,
  Otobusun yemek molası verdiği tam bir yol lokantası


 
 Bagan'da kukla gösterisi de izlediğimiz lokanta da Myanmar menüsü. Ana yemegin yanında siz söylemeseniz de çorba getiriyorlar.

   
Bu tabakta tatlı geldi. Kağıt peçetelere sarılmış.


Bagan'da bir tapınağın önünde yiyecek satan dört genç kız telefonlarına dalmışlar.


    Evin kızı saçta hamur işi pişiyor. Alt resimde ise annesi ve babası satış tezgahında.


 
    Tezgahtan aldıktan sonra yemeğinizi burada yiyebilirsiniz.

                                     
     Meyve tezgahı
        

    Akşam yemeğimiz güzel bir restoranda, muz yaprağı içerisinde yemek servisi ve noodle.


 
   İnle gölü gezisinde öğle yemeği yediğimiz restoran da tabi ki kazıklar üzerine kurulmuş göl üzerinde.



2 yorum:

Unknown dedi ki...

Tülay hanım,Uzakdoğu gezınizle ilgili tüm yazılarınızı okudum.Büyük bir keyif aldım.
Sürekleyici ve ayrıntılı buldum.
Çektiğiniz resimler çok etkileyici.
Çok teşekkür ediyorum.

gezginimgezgin dedi ki...

Mustafa Bey güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Yazıları beğenmenize çok memnun oldum.