Yeni Adres

Yeni Sitemiz www.gezginimgezgin.com Adresine Taşındık.

Birazdan Güncel Sitemize Yönlendirileceksiniz.

6.01.2016

Uzakdoğu Seyahat Planlaması

Bavulumu hazırladım, kapının yanına koydum yola çıkma zamanı yaklaştı.

Uzakdoğu gezi kararını verdikten sonra  yaptığımız hazırlık çalışmalarının ne kadar çok emek gerektirdiğini  ve zaman aldığını görünce bu seyahat planlaması konusunu ayrıca yazmak ve paylaşmak gerektiğini düşündüm.

Uzak Doğu gibi bir bölgeye bir turla gidilebilir, sizin adınıza tur şirketi her şeyi planlar veya sırt çantanızı alır, kalacağınız süreyi aşağı yukarı belirler,tek yön gidiş biletiniz ile  yola çıkarsınız, yolun sizi götürdüğü yerlere  gidersiniz.

Biz gezgin türü olarak iki gruptan farklı bir yolu seçtik.  Öncelikle  uzun süre kalmayı ve çok ülke görmeyi planladığımız için her hangi bir tur bizim beklentilerimizi karşılayamazdı. Yolculuğa iki arkadaş çıkmayı istedik. Tek başına olmak istemediğimiz gibi, daha fazla kişi ile yolculuk yapmayı da düşünmedik. Çevremizden birkaç arkadaşımız da bu geziye katılabilirdi, ancak ülkeler değişik, süre uzun ve çok iyi planlanması gereken bir gezi idi.  İki kişi böyle bir rotayı daha iyi gezebiliriz diye düşündük.

Rotamız, göreceğimiz  şehirler, oralarda kaç gün kalacağımız   ve ülkeler arasındaki   tüm ulaşım biletlerin alınması ve kalınacak otellerinde belirlenmesi gerekmekte idi. Tüm bu planlama için öncelikle çok yazı ve  blog okuduk, bu ülkelerde kalmış veya gezmiş kişiler ile detaylı görüşmeler  yaptık. Daha sonra da iki arkadaş uzun saatler bu gezi projemiz üzerinde çalıştık.

Gezi kararımızı Ağustos 2015 tarihinde karar verdik.  Tayland Bangkok’a gidiş dönüş uçak dönüş biletimizi de Eylül ayında  satın aldık. Uzakdoğu rotasında ilk adım atılacak ülke Tayland. Tayland’ın başkenti  Bangkok  bölge için stratejik bir şehir. Hava yolu ulaşımında transit noktası, başka ülkeler için vize alınabilecek şehirlerden biri ve ayrıca kendine özgü yapısı ile Uzakdoğu havasını soluyacağınız güzel bir şehir.

Bangkok için en uygun fiyatlı uçak biletini araştırdık. İstanbul’dan çok sayıda havayolu’nun Bangkok’a uçuşu var. Biz İran Mahan Havayollarına karar verdik. Bu uçuş için 1750 TL nakit ödeme yaptık. Havayolu kredi kartı kabul etmiyor nakit havale yaptık. Uçuş fiyatı uygun olmakla beraber gidiş ve dönüşte Tahran havaalanında 5-6 saat aktarma sırasında beklemek zorunda kalınıyor. Bangkok’ta   üç  gece dört gün kalacağız. Bu sürede güzel Bangkok'u gezme imkanımız olacak. Bangkok'u  üç yıl önce görmüştüm şimdi Esin'e rehberlik yapacağım, aslında tekrar göreceğim için çok mutluyum. Ayrıca Myanmar Vizesi’ne buradaki elçilikte başvuracağız. Otelimizi de Myammar elçiliğine yakın yerde ayırttık.

Dördüncü gün Myanmar Yangon’a uçuş biletimizi aldık. Yangon’da orada matematik öğretmeni olarak çalışan İzmir'den yelken arkadaşımız Hale bizi karşılayacak ve onunla 10 gün geçireceğiz. Myanmar çok güzel bir ülke, 1962 yılına kadar Uzak Doğu’nun en zengin ülkesi iken bugün o konumundan uzaklaşmış. Son yıllara kadar dışa kapalı bir ülke iken son yıllarda ülkeye gelen turist sayısı artmaya başlamış.  Tapınakları, doğası ve henüz bozulmamışlığı bizi çekti. Myanmar’da eski başkent Yangon’un dışında kuzeyde eski başkentleri Mandalay, Tapınaklar bölgesi Bagan ve İnle gölüne gitmeyi planladık. Bu arada denize girme zamanımız olacak mı bilemiyoruz. İlk planımız buradan Laos’a geçmek idi ancak bugünlerde Laos vizesinde güçlük olduğunu okuduk, belki Yangon’da vize için başvuracağız.

Myanmar’da geçireceğimiz 10 gün sonrası, Yangon’dan Kamboçya'da Siem Reap şehrine uçacağız. Bu şehirde göreceğimiz en önemli yer Angkor Wat, dünyaca ünlü, Unesco Dünya Mirasında yer alan tapınaklar. Bu tapınaklarda hem güneş batışını hem güneş doğuşunu izlemek istiyoruz. Siem Reap şehir gezisi için de ayrıca zaman ayırdık. Siem Reap’tan ülkenin başkenti Phnom Penh'e otobüsle gideceğiz. Oradan Vietnam’a da otobüs ile devam edecegiz. Hayatımda ilk kez otobüs ile bir ülke sınırından geçeceğim üstelik Kamboçya’dan Vietnam’a. Vietnam en Doğu’da büyük bir ülke güneyde Hoi Chi Minh (Saygon) dan başlayan turumuzda asıl görmek istediğimz şehir Hanoi'ye gitmeden önce  Nha Trang ve Da Nang şehirlerinde de mola verecegiz. Bu bölgedeki yolculuğumuzu gündüz otobüs ile yaparak ülkenin büyük şehirler dışındaki daha küçük yerleşim yerlerini ve doğasını yakından görmeyi istiyoruz. Ayrıca yol ülkenin tam doğusunda ve Güney Çin Deniz kıyısından gidiyor. Bu denizde yüzmeyi de düşünüyoruz.  Ülkenin bu bölümünde belirli bir yolda otobüs yolculuğunu tercih etmemize rağmen, ülkenin en kuzeyindeki  Hanoi'ye kadar otobüsle gitmenin bizi çok yoracağını düşünerek Da Nang'ta uçağa binecegiz. Hanoi'de  3-4 gün kalacağız ayrıca olağanüstü manzaralı Halong Körfezinde tekne gezintisi yapmayı planladık. Vietnam’da da yeterince uzun zaman geçirdikten sonra Laos’a geçme ihtimalimiz bulunmakla beraber herhalde tercihimiz bu ülke yerine Tayland’ın kuzeyi uzun boyunlu kadınların yaşadığı Chiang Mai olacak.

Gezimizi önce 25 gün olarak planladık ve Bangkok gidiş dönüş biletimizi bu süre için almıştık. Ancak gezimizi detaylı planlayınca Vietnam’da daha fazla zaman geçirmek ve Tayland’da sadece Bangkok değil, kuzeydeki yeşil, doğal bozulmamış Chiang Mai yi gezebilmek için dönüş biletimizi değiştirdik, geziyi beş gün daha uzattık.

Uçak biletlerimizin tamamını çok önceden aldık.Biletlerimizi Skyscanner, ebooker, kayak.com internet sitelerinden ve bazı Uzakdoğu Havayolu şirketlerinin kendi web sitelerini de araştırdık. Biletlerimiz Mahan Havayolları, Nok Air, Air Asia, Jet Star, Thai, Pegasus ve Onur Air şirketlerinden. Yani bu gezide 7 ayrı havayolu  ile uçacağız.  Otellerimizi Agoda.com’dan ayırttık, çünkü özellikle bu bölgede Agoda’nın özel indirimli otel fiyatları alabildiğini biliyoruz. Yer ayırttırken bu karşılaştırmayı yapma şansımız oldu. Örnegin Kamboçya Siem Reap’teki 3 yıldızlı, kahvaltı dahil otelimiz başka bir sitede % 60 daha pahalı idi.

Sonuç olarak gezimize beş ay önce karar verdik.  Nerede ise beş ay boyunca her hafta belirli bir süreyi gezinin planlamasına  ayırdık.Gezimizi en uygun mevsimde, görülmesi gereken yerlere yeterince zaman ayırarak ve en uygun maliyet ile gerçekleştirebileceğimizi düşünüyoruz. Planlamalarımızı gitmeden yazıya dökmekteki  amacım dönünce planlarımızı ve beklentilerimizi ne ölçüde karşılayabildiğimizi de sizlerle paylaşmak istemem. Asıl önemlisi ise biz iki kişi böylesine farklı kültür ve farklı gelişmişlik düzeyindeki ülkelere kendi gezilerimizi  nasıl planladığımızı anlatıp sizin de planlamanıza yardımcı olabilmek Belki bazı gezginler hemen planlama çalışmalarına başlayıp, yolculuk boyunca yazılarımız veya resimlerimiz ile bizi takip edip, biz dönmeden böyle bir geziye başlayabilirler diye düşünüyoruz.

Resimde en son uçak biletimizi satın alıyoruz.

Böylesine uzun ve yoğun bir programın planlamasında arkadaşım Esin çok gayretli, deneyimli ve başarılı idi. Kendisi gezgin ruhlu ve deneyimli olmasının yanı sıra Turizm alanında öğretim üyesi. Bu gezinin planlanması aşamasında  en uygun uçak bileti nasıl bulunur, tüm gezi nasıl planlanır, en uygun otel nereden nasıl ayırtılır konularında çok şey öğrendim kendisinden. Yol arkadaşımın Esin olması benim yükümü çok azalttı. Daha önceki gezilerde bir çok konuyu ben araştırmak zorunda kalmıştım, bu kez benim için farklı oldu. Kısaca gezi planlarken arkadaşınızın bilgi birikimi de çok önemli imiş.