Yeni Adres

Yeni Sitemiz www.gezginimgezgin.com Adresine Taşındık.

Birazdan Güncel Sitemize Yönlendirileceksiniz.

4.02.2016

Kamboçya Sokak Lezzetleri

Uzakdoğu geziimizin üçüncü durağında artık bölge mutfağına alışmıştık. Ülkenin  en özel yemeğini mutlaka deniyor kaldığımız sürece yediğimiz çeşitleri arttırıyorduk. Tayland'da daha çok sokak yemeklerini tatmıştık, ancak Myanmar'da ağırlıklı olarak restoranları tercih etmiştik.

Kamboçya'da ilk ulaştığımız şehir Siem Reap ta ise ilk günçok zengin çeşitli  yemek yedik.  Ayrıca karnımızı dışında gözümüz de doymuştu. İlk gün otel de Apsala dansı da izleyebileceğimiz bir restoran sorduk. Apsala dansı ülkeye özgü geleneksel Kmer dansı restoranda izleyebileceğimizii okumuştuk.Otel  bizim adımıza reservasyon yaptırdı. Restoran açık büfe ve ücreti yemek ve dans 10  dolar.

Türkiye'deki otellerdeki Türk geceleri gibi, kocaman bir restoran en az 400 kişilik, saat 18.30 da kapılar açılıyor yemek başlıyor, açık büfe olarak çok çeşitli yemekler vardı. Bizim için çok keyifli oldu çok çeşit yemeği bir arada gördük. Restoranlarda sadece resimlerini görebiliyorduk. Tabaklarımızı doldurduk. Ortam temiz ve yemekler de lezzetliydi.

Yemek başladıktan iki saat sonra Apsala dansı başladı. Dansçıların hareketleri son derece estetik, müzik      yumuşaktı.

Bir  kadın satıcı tavuk ızgara yapıyor.

Siem Reap'te gece pazarı geniş bir alanda yer alıyor ve çevresi çok hareketli. .Bu bölgede  restoranlar,   barların yan ısıra  çok sayıda sokak lokantalaırı var.

Kızlar deniz ürünleri satıyorlar. seçip arkadaki masalarda  yiyebiliyorsunuz.

Siem Reap'ta ikinci gece yemek yemeği tercih ettiğimiz sokak lokantası. Izgara kalamar yedik.

Çok güzel ve çeşitli meyve suyunu hemen hazırlıyorlar.

Restorana girmeden yemeğiniz seçiyorsunuz. Otururken pişirmeye başlanıyor.

Restoranların çevresinde yer aldığı gece pazarı.

Angkor Wat tapınaklar arasında öğlen yemek yenecek lokantalar.

Kamboçya'da otellerde kahvaltıda önce bu menüyü getiriyorlar. Kahvaltı türü ve içeceğinizi seçiyırsunuz. Mutfakta hazırlanıp geliyor. Turistik bir ülke olduğundan tercihlere göre farklı kahvaltılar hazırlıyorlar.

Öğlen yemeğimiz muz yaprağı arasında Kmer yemeği Amok. Denzi ürünlüsünü seçtik.

Öğlen yemeğimizi bu lokantada yedik. Bir gece önce çok dolu idi. Otobüs biletimizi aldığımız gence bölgede iyi bir lokanta diye sorduğumuzda bu lokantayı göstermişti.

Lokantanın yemek çeşitleri ve dolar cinsinden fiyatları girişte yazılmış. Fiyatlar uygun ve yemek çok lezzetliydi.

Sabah kahvaltısı menüsü

Siem Reap'tan Phnem Penh'e giderken otobüsümüzün durduğu yol lokantası

Satıcı anne

Phnom Penh'de ilk gece nehir manzaralı restorandayız.

Kralın Sarayının önünde meyve satan kadın

Phnom Penh'de cadde de içecek satan kız çok süslü ve güzel

Son gün yine Nehir kenarında hareketli caddedeyiz.