Yeni Adres

Yeni Sitemiz www.gezginimgezgin.com Adresine Taşındık.

Birazdan Güncel Sitemize Yönlendirileceksiniz.

23.12.2015

Moskova'ya Özel Anım (Bolşoy Balesinde Gösteri Sonrasında Parasını Geri Alan İzleyici)


Bolşoy'da bir gösteri izlemek Moskova gezisinde mutlaka yapılacaklar listesindeydi. 


Daha önce internette yaptığım araştırmada cumartesi günü  saat 12.00 de ve akşam 19.00 da tarihi sahnede Giselle Balesinin olduğunu okumuştum.  O baleyi özellikle tarihi sahnede izleme heyecanını duyuyorduk. Biletlerin üç ay önce satışa çıkartıldığını ve o tarihte  bilet alma sansımız olmadığından, sadece kapıdan bilet alma seçeneğimiz olduğunu biliyorduk. Akşam bilet bulamazsak izleyemeyeceğimiz hem de daha az pazarlık gücümüz olacağını düşünerek öğlen gösterisini denemek istedik. Tabi Giselle balesini keyifle oturarak bale izleyeceğini düşünen ve ısrar eden beni hoş bir sürpriz bekliyordu.



Bolşoy Tiyatrosunun önünde bilet satan kişileri bulduk. En ucuz biletin ne kadar olduğunu sorduk, üst balkonlardan izlemek bizim için yeterli idi. Pazarlığa kişi başı 2000 toplam 6000 Ruble diye başlayıp,  sonunda üç bilet 4000 Rubleye anlaştık. Biletlerin  parasını verip hepsini aldım. Satıcı biletlerin iki tanesinin yan yana birisinin ayrı bir yerde olduğunu belirtti. Sinemayı, tiyatroyu yalnız izlemekten hoşlanmayan bir kişi olmama rağmen Bolşoy'dayız yerin ne önemi var diye bir düşündüm ve arkadaşlarıma bir şey söylemeden yan yana olan iki bileti  Nevin ve Zehra’ya verdim. 


Benim biletim dördüncü balkonda Zehra ve Nevin’in bileti ise üçüncü balkonda idi. Dördüncü kata tek başıma çıktım Dördüncü katın salona girilen kapısında çok şık ve kibar 70 yaşlarında bir bayan  benim önümden yer göstermek için salona girdi. Üzerinde 8 yazan ayakta durulacak bir yere götürdü. Gözlerime inanamadım. Bu yer  sahneyi yandan gören, ayakta izlenebilecek  bir yer idi. Gösteriyi  ayakta izlemek için böyle bir yer olduğunu daha önce bir salonda görmemiştim, üstelik sabah Arbat Caddesine 5,5 km lik yürüyüş sonrası Giselle balesini ayakta izleyeceğimi hiç düşünmemiştim. Hemen içeride merdivenlere oturdum gözlerimi kapattım gösteri başlayana kadar dinlenmeye enerji toplamaya çalıştım. Sahnenin güzelliğine bile bakamadım. Bizim katta bir sürü izleyici ayakta izliyordu. Yan üstten sahneyi görüyordum. Müzik başlayıp, sanatçılar sahneye çıktığı andan itibaren ayakta izlediğimi unuttum ve gösteri beni farklı bir ortama çekti. İlk sahne bitince dışarıya çıktım koridorda güzel kahve kokusu geliyordu, kokuyu izleyerek kafeye gittim. Kafede çay, kahve, şarap, kurabiye her şey vardı. Hızla meyve salatası alıp bir koltuğa oturdum. On beş dakika dinlendim. İkinci sahne de harika idi. Salon müthiş etkileyici, orkestra ve sanatçıların performansı olağanüstü idi.


Çıkışta arkadaşlarıma yerlerinin nasıl olduğunu sorunca "çok güzeldi sahnenin tam karşısında oturarak izledik" dediler. Ben durumumu anlatınca çok güldüler. Keyifle tiyatronun kapısından çıktık. Şimdi dikkat Moskova’da  özel bir unvan kazandım sanırım. "Bolşoy tiyatrosunda gösteri sonrası bilet parasını geri alan izleyici" Tiyatrodan çıkarken Zehra "bak  bilet satanlar kapıda, onlara durumunu anlat" dedi. Ben de bilet satanların yanına yaklaştım asıl bilet satan 40 yaşlarında kibar bir Rus idi, yanında İngilizcesi daha iyi olan birisi konuşuyordu. Bana ayakta bilet sattınız, hayatımda belki bir daha Bolşoy'da bale izleme şansım olmayacak, turistim sabah 5,5 km yürüdüm, öğleden sonra Tarih müzesinde ayakta olacağım ve Moskova’da son günüm diye anlattım. İngilizce konuşan en "ucuz bilet tabi ki öyle olacak" dedi. Ben de üç bilet aldık, birisi ayakta idi başta söyleseniz almazdım veya  sadece bir biletin ayakta olduğunu söylemeli idiniz dedim. Asıl bileti satanın suçlandığını ve kafa salladığını gördüm. Beni haklı bulduğunu hissettim. İngilizce konuşan "peki ne istiyorsun dedi",  aslında uyanık ve hazırcevap birisi değilimdir ancak o anda bir şey isteyebileceğimi anladım.  Bilet paramı geri verin dedim. O da "hepsini mi" dedi, düşününce böyle bir baleyi ayakta da olsa izlediğimi düşünerek, sadece 1000 ruble dedim. Konuşmalarımızı sessizce dinleyen satıcı 1000 rubleyi hemen uzattı. Biz üçümüz şaşkınlıkla bakakaldık.  Hemen arkadaşlarıma haydi kızlar size öğlen yemeği ısmarlayayım dedim.


Bilet paramın çoğunu geri alınca Bolşoy da Giselle balesini izlemek Türk lirası ile 15 TL ye mal oldu ve  ilginç bir deneyim oldu. Aslını sorarsanız bilet parasını tam ödeyip  oturarak izlemeyi tercih ederdim.


x
x

Hiç yorum yok: